In actie voor de Voedselbank | Vind hier alle informatie over de actie

Waar doen we het voor?

Bekijk hier de actie

Coronaproof drive through inzamelactie voor de Limburgse voedselbanken

De Limburgse evenement- en horecabedrijven The PEPr Company, Event Management Group en Crewfood hebben op de valreep van 2020 het initiatief genomen om belangeloos een veilige, driedaagse inzamelactie voor de Limburgse Voedselbanken te organiseren. Met name door de coronacrisis kampen de Limburgse voedselbanken met een groot tekort aan lang houdbare producten voor de minder bedeelde medemens in onze provincie. “Op dit moment ligt onze reguliere bedrijfsvoering zo goed als stil. Natuurlijk gaat het ons aan het hart dat we niet mogen doen waar we goed in zijn en zakelijk gezien zorgt deze periode ook voor de nodige stress. Dat neemt niet weg dat we onze kennis en kunde ook op een andere manier kunnen inzetten. Stil zitten kunnen we niet en hoe mooi is het dan om met collega-ondernemers uit de branche deze actie op te zetten”, aldus de initiatiefnemers.


De inzamelactie zal uiteraard geheel Coronaproof worden opgezet. Schouder aan schouder zijn de ondernemers in staat en van plan om op een manier die veilig en gezond is voor iedereen een inzamelactie te organiseren voor een goed doel.


Vanaf vrijdag 11 december 13.00 uur tot zondag 13 december 18.00 uur kunnen producten bij drie zogeheten ‘drive through’ afgiftepunten in Maastricht (The PEPr Company), Thorn (Kasteelhoeve de Grote Hegge) en Venlo (Crewfood) worden gedoneerd. Bekende Limburgers zijn op deze drie locaties aanwezig om een handje te helpen bij het in ontvangst nemen van de voedselproducten en tevens zullen de drive throughs in kerstsfeer worden gehuld. De actie is geheel coronaproof opgezet omdat bestuurder en bijrijder te allen tijde blijven zitten. Na donatie ontvangen alle automobilisten een kleine attentie als dank.


“Hopelijk doet ons voorbeeld volgen en sluiten andere bedrijven en ondernemers aan. Locaties staan grotendeels leeg, medewerkers staan te popelen om aan de slag te gaan. Laten we deze krachten dan bundelen en werken aan een succesvolle actie voor de Limburgse voedselbanken.”


Update! Met trots mogen we inmiddels een vierde drive through locatie toevoegen; Office Centre in Nuth.


De verschillende drive through afgiftepunten en -tijden inclusief meer informatie zijn te vinden op de pagina 'Drive Through'.

Hoe is het idee ontstaan?

Omdat de evenementensector zwaar is getroffen, kan minder (reguliere) werk worden gedaan. Dat zette aan tot brainstormen over nieuwe ideeën. N.a.v. een item in de media over de Voedselbank en de moeite die zij hebben voldoende producten te krijgen, kwam Marieke Vanwersch met het idee om het organisatietalent van The PEPr Company in te zetten voor een goed doel. Nadat het idee ook door collega Frank Andrade Martinez goed ontvangen werd, is het na kleine aanvullingen aan het hele team van The PEPr Company gedeeld. De actie werd goed ontvangen en met Romy Chappin-Biermans, die vanwege ervaring met acties voor de Voedselbank in het verleden een zeer enthousiaste toevoeging aan het team is, hebben zij met z'n drieën groen licht gekregen om als projectteam het plan uit te werken en te onderzoeken.


Nadat er met de Voedselbank gesproken is, die heel enthousiast waren, is er gezocht naar partners die deze actie een warm hart toedroegen en, behalve als locatie, ook organisatorisch deel willen nemen in dit iniatief. Na contact met Danny Keppels bleek al snel dat ook de Event Management Group interesse was hieraan deel te nemen en met aanstekelijk enthousiasme wist Danny ook Bram Drost aan boord te krijgen. Bram is eigenaar van Crewfood en hoefde niet lang te twijfelen toen dit idee geopperd werd.


We moeten letterlijk afstand nemen, maar we hopen dat dit soort initiatieven ons op een andere manier juist wat dichter tot elkaar brengen. Wij kunnen momenteel geen evenementen organiseren waarvan goede doelen zoals de Voedselbanken toch vaak gebruik maken om geld of voedsel in te zamelen. Het is dus heel erg mooi dat de evenementensector die het op dit moment ook heel zwaar te verduren heeft, toch iets terug kan doen voor een goed doel

Partners

Het initiatief voor deze actie voor de Voedselbank is genomen door de volgende drie partijen

pepr in actie voor de voedselbank

The PEPr Company BV

EMG in actie voor de voedselbank

Event Management Group

Crewfood catering